(Ζ) Τεχνικά Πρότυπα Και Εκμετάλευση
1 / 62
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία απόβαρο ή μάζα οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ) είναι:
- Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος χωρίς πλήρωμα και επιβάτες.
- Το βάρος του οχήματος χωρίς πλήρωμα, επιβάτες ή φορτίο αλλά με την αποθήκη του γεμάτη καύσιμα, ψυκτικό, λιπαντικό, τα συνήθως φερόμενα εργαλεία και τον εφεδρικό τροχό.
- Το βάρος του οχήματος μαζί με το φορτίο χωρίς όμως το πλήρωμα ή τους επιβάτες.
- Το βάρος του οχήματος χωρίς φορτίο και επιβάτες.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ή Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) είναι:
- Η μέγιστη μάζα που αντέχει να μεταφέρει το όχημα .
- Η μέγιστη μάζα φορτίου που επιτρέπεται να φορτωθεί το όχημα.
- Η μέγιστη μάζα φορτωμένου οχήματος, που αναγράφεται ως μέγιστη αποδεκτή στην άδεια κυκλοφορίας του
- Η μέγιστη μάζα φορτωμένου οχήματος, που αναγράφεται ως μέγιστη αποδεκτή στην άδεια κυκλοφορίας του αφαιρουμένου του βάρους των επιβατών.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία η ωφέλιμη μάζα είναι:
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν αφαιρέσουμε την μάζα του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ).
- Το άθροισμα της μάζας του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ) και του φορτίου.
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν αφαιρέσουμε το φορτίο.
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν προσθέσουμε την μάζα του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ).
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία μέγιστη τεχνικά επιτρεπτή ρυμουλκούμενη μάζα είναι:
- Η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του ρυμουλκούμενου σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία
- Η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του ρυμουλκούμενου σύμφωνα με τον κατασκευαστή
- Η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού ρυμουλκό με ρυμ/νο
- Η μέγιστη ωφέλιμη μάζα του ρυμουλκούμενου
- Η μεταφορά υπέρβαρων η υπερδιάστατου φορτίου (που ο συνδυασμός όχημα-φορτίο) υπερβαίνει τις μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις:
- Επιτρέπεται μόνο αν το φορτίο είναι αδιαχώριστο.
- Απαγορεύεται.
- Επιτρέπεται μόνο σε αδιαχώριστο φορτίο μετά από άδεια του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
- Επιτρέπεται μόνο με άδεια του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών.
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός διαξονικού οχήματος εθνικών μεταφορών είναι:
- 21 τόνοι
- 19 τόνοι
- 18 τόνοι
- 20 τόνοι
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός τριαξονικού οχήματος εθνικών μεταφορών είναι:
- 24 τόνοι
- 25 τόνοι
- 26 τόνοι
- 27 τόνοι
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός τετραξονικού οχήματος εθνικών μεταφορών είναι:
- 28 τόνοι
- 30 τόνοι
- 33 τόνοι
- 34 τόνοι
- Το μέγιστο μήκος ενός αυτοτελούς φορτηγού αυτοκινήτου είναι:
- 10 μέτρα
- 12 μέτρα
- 14 μέτρα
- 16 μέτρα
- "όχημα που υπερβαίνει ακόμα και άφορτο τις μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις κυκλοφορεί σύμφωνα με τις διαδικασίες των ""υπέρβαρων - υπερδιάστατων"" :"
- Μόνο αν είναι έμφορτο είναι και υπέρβαρο
- Σε κάθε περίπτωση
- Μόνο αν μεταφέρει φορτίο
- Μόνο αν το φορτίο εξέχει της καρότσας
- "Η εξασφάλιση συνθηκών ομαλούς και ασφαλούς κυκλοφορίας των ""υπέρβαρων - υπερδιάστατων"" οχημάτων αυτών στις οδούς αποτελεί μέριμνα:"
- Των αρμοδίων υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων
- Των αρμοδίων υπηρεσιών της Τροχαίας
- Του μεταφορέα
- Των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων
- Για την απόκτηση οχήματος που διανύει μεγάλες αποστάσεις ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- Ο ισχυρός κινητήρας
- Το καλό κιβώτιο ταχυτήτων
- Η καλή ποιότητα ελαστικών
- Ανθεκτικό σύστημα διεύθυνσης
- Για την απόκτηση οχήματος που κάνει διανομές εντός πόλεως ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- το σύστημα φωτισμού
- πολύ ισχυρό πλαίσιο (σασί)
- Το κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης
- Ανθεκτικό σύστημα διεύθυνσης
- Για την απόκτηση οχήματος που κάνει διαδρομές σε περιοχές με έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες αναφορικά με το σύστημα πέδησης του εκ των σημαντικότερων παραγόντων που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- Να διαθέτει υδραυλικό σύστημα πέδησης
- Να έχει δισκόφρενα σε όλους τους άξονες
- Να διαθέτει επιβραδυντή (retarder) και δισκόφρενα
- Να έχει ABS
- Όχημα που τίθεται σε κυκλοφορία είναι σκόπιμο να διαθέτει ABS ιδιαίτερα όταν:
- Έχει δύο διευθυντήριους άξονες
- Όταν μεταφέρει ιδιαίτερα βαριά φορτία
- Όταν εκτελεί κυρίως αστικές διαδρομές
- Κινείται σε διαδρομές με υγρασία, ολισθηρό ή κακής ποιότητας οδόστρωμα
- "Ποιο από τα οχήματα εξαιρείται από την υποχρέωση εφοδιασμού με ταχογράφο;"
- Οχήματα μεταφοράς φαρμακευτικού υλικού
- Φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν αποκλειστικά σε επαρχιακούς δρόμους
- Φορτηγά οχήματα μεταφοράς ευπαθών προϊόντων
- Οχήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
- "Ποια από τα οχήματα που υποχρεούνται να φέρουν ταχογράφο, αυτός πρέπει να είναι ψηφιακός;"
- Όλα τα αυτοκίνητα με ΜΑΜΦΟ πάνω από 8 τόνους
- Όλα τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην χώρα από 1/5/2006.
- Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται στη χώρα από 1/5/2006
- Όλα τα αυτοκίνητα διεθνών μεταφορών
- "Πότε ενδείκνυται η επιλογή φορτηγού με πλαϊνές κουρτίνες;"
- Όταν χρειάζεται να εκφορτώνεται το εμπόρευμα σε πολλές στάσεις
- Όταν ο συνήθης τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων είναι με παλέτες
- Όταν ο χώρος στάθμευσης για εκφόρτωση μπορεί να είναι από δεξιά ή από αριστερά
- Όταν το φορτίο παρουσιάζει μεγάλη ανομοιομορφία από πλευράς μεγέθους συσκευασίας
- Όταν χρειάζεται να μεταφέρουμε μηχανήματα έργων μεγάλου βάρους το καταλληλότερο όχημα είναι:
- Επικαθήμενο με πλατφόρμα και υποδοχές πρόσδεσης επαρκούς αντοχής
- Φορτηγό όχημα με ισχυρό πλαίσιο
- Επικαθήμενο με πλατφόρμα χαμηλότερου ύψους από το έδαφος μεταξύ των τροχών
- Επικαθήμενο με ενσωματωμένες αλυσίδες πρόσδεσης
- Η αντικατάσταση ελαστικών στα φορτηγά με ΜΑΜΦΟ πάνω από 3.5 τόνους και στα λεωφορεία, με διαφορετικά από αυτά που αναγράφει η άδεια κυκλοφορίας
- Απαγορεύεται
- Επιτρέπεται με προϋποθέσεις
- Επιτρέπεται αλλά πρέπει να αναγραφούν στην άδεια κυκλοφορίας
- Επιτρέπεται με προϋποθέσεις και πρέπει τα νέα ελαστικά να αναγραφούν στην άδεια κυκλοφορίας
- Εφόσον το αυτοκίνητο υποχρεούται να φέρει περιοριστή ταχύτητας τότε:
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
- Πρέπει να φέρει σχετική βεβαίωση
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και να είναι εφοδιασμένο με σχετική βεβαίωση
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας, να είναι εφοδιασμένο με σχετική βεβαίωση και να είναι επικολλημένο σχετικό σήμα
- Ο περιοριστής ταχύτητας ενός φορτηγού αυτοκινήτου:
- Είναι ρυθμισμένος στα 80 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 85 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 90 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 95 χλμ/ώρα
- Σε ποιες συνθήκες πρέπει να γίνεται ο έλεγχος της πίεσης του αέρα στα ελαστικά των οχημάτων
- Με τα ελαστικά ζεστά και το όχημα φορτωμένο
- Με τα ελαστικά σε χαμηλή θερμοκρασία και το όχημα άφορτο
- Με τα ελαστικά κρύα και το όχημα άφορτο
- Με τα ελαστικά κρύα και το όχημα φορτωμένο
- Ο τεχνικός έλεγχος φορτηγού με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από 3,5 τόνους στο ΚΤΕΟ πρέπει να γίνεται:
- Κάθε 6 μήνες
- Κάθε 1 χρόνο
- Κάθε δύο χρόνια
- Κάθε τρία χρόνια
- Για τη μεταβίβαση οχήματος με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από 3,5 τόνους πέραν των άλλων:
- Το όχημα πρέπει να περάσει επιθεώρηση στην οικεία υπηρεσία Μεταφορών
- Το όχημα πρέπει να έχει ισχύον Δελτίο Τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ
- Το όχημα πρέπει να έχει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που να εκδόθηκε το αργότερο πριν 6 μήνες
- Πρέπει να έχει ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από ΚΤΕΟ και να περάσει επιθεώρηση στην οικεία Υπηρεσία Μεταφορών
- Σε τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ πριν την ταξινόμηση τους υποχρεούνται να υποβάλλονται:
- Όλα τα οχήματα
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στη χώρα και πρωτοταξινομούνται
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται από χώρες της ΕΕ
- Το ελάχιστο πάχος πέλματος των ελαστικών φορτηγών και ρυμουλκούμενων με ΜΑΜΦΟ πάνω από 3.5 τόνους και λεωφορείων είναι:
- Είναι 1.6 χιλιοστά
- Είναι 2.0 χιλιοστά
- Είναι 2.0 χιλιοστά για τους διευθυντήριους και 1.6 χιλιοστά για τους λοιπούς άξονες
- Είναι 2.0 χιλιοστά για τον πρώτο άξονα και 1.6 χιλιοστά για τους λοιπούς
- Η αλλαγή κινητήρα:
- Δηλώνεται υποχρεωτικά
- Δηλώνεται μόνο αν ο νέος κινητήρας είναι διαφορετικού τύπου από αυτόν που αναγράφει η άδεια κυκλοφορίας
- Δηλώνεται μόνο αν είναι μεγαλύτερος
- Δηλώνεται μόνο αν είναι παλαιάς τεχνολογίας
- Η αντικατάσταση πλαισίου ή δοκών σε φορτηγά με ΜΑΜΦΟ πάνω από 3.5 τόνους…
- Επιτρέπεται η αντικατάσταση μόνο δοκών του πλαισίου και με προϋποθέσεις
- Επιτρέπεται η αντικατάσταση ολοκλήρου του πλαισίου και με προϋποθέσεις
- Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση κανενός τμήματος του πλαισίου
- Επιτρέπεται η αντικατάσταση ολοκλήρου του πλαισίου
- "Ποια είναι η λειτουργία του περιοριστή ταχύτητας;"
- Τηρεί τα όρια ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους
- Περιορίζει την ταχύτητα του οχήματος σε κατοικημένες περιοχές
- Δεν επιτρέπει υπέρβαση μιας προκαθορισμένης ταχύτητας
- Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου
- Όταν το όχημα είναι εφοδιασμένο με ABS σε όλους τους άξονες, τότε ο οδηγός σε κατάσταση ανάγκης πέδησης:
- Πιέζει το πεντάλ και το απελευθερώνει μόλις ενεργοποιηθεί το ABS
- Πιέζει το πεντάλ και μόλις ενεργοποιηθεί το ABS ελαττώνει την πίεση
- Πιέζει το πεντάλ με διαδοχικές κινήσεις (πατάει - ελευθερώνει)
- Πιέζει το πεντάλ με αυξανόμενη πίεση μέχρι να σταματήσει το όχημα
- Τα μεγάλα οχήματα με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από 3.5 τόνους και τα λεωφορεία εφοδιάζονται με ΚΕΚ από:
- Οποιοδήποτε συνεργείο
- Μόνο από ειδικά εξουσιοδοτημένα συνεργεία
- Μόνο από ΚΤΕΟ
- Από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και ΙΚΤΕΟ
- Τα μεγάλα οχήματα με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από 3.5 τόνους και τα λεωφορεία εφοδιάζονται με ΚΕΚ:
- Κάθε δύο χρόνια
- Κάθε δύο χρόνια
- Κάθε 6 μήνες και εφόσον στον νομό που έχουν ταξινομηθεί εφαρμόζεται ο θεσμός της ΚΕΚ
- Κάθε χρόνο
- Ο θόρυβος εν στάση μετράται:
- στο μέγιστο των στροφών του κινητήρα
- στα 3/4 των μέγιστων στροφών του κινητήρα
- στα 1/2 των μέγιστων στροφών του κινητήρα
- στο ρελαντί
- "Πόσο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο της στάθμης του θορύβου εν στάσει ενός φορτηγού ή ενός λεωφορείου;"
- Όσο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας
- 110 DB
- 100 db
- 90 db
- "Ποια είναι η αποτελεσματικότερη ""επέμβαση"" που πρέπει να εκτελεστεί σε ένα όχημα για να μειωθεί ο μαύρος καπνός που εκπέμπεται από την εξάτμιση;"
- Αντικατάσταση του σιγαστήρα της εξάτμισης
- Καθαρισμός του ρεζερβουάρ καυσίμου
- Καθαρισμός και ρύθμιση των εγχυτήρων (μπεκ) και της αντλίας έγχυσης
- Αντικατάσταση λαδιών κινητήρα
- "Από τον Οκτώβριο του 2006 όλα τα μεγάλα οχήματα που πρωτοταξινομούνται πρέπει να έχουν εκπομπές καυσαερίων ""επιπέδου"""
- Euro 2
- Euro 3
- Euro 4
- Euro 5
- Όταν χρησιμοποιείται (όπου είναι δυνατόν) ο επιβραδυντής ταχύτητας (κλαπέτο ή retarder) για την επιβράδυνση του οχήματος, πέραν της αποφυγής υπερθέρμανσης της πέδησης του οχήματος έχουμε:
- Μεγαλύτερη επιβράδυνση του οχήματος
- Μεγαλύτερη συνολική κατανάλωση καυσίμου
- Μικρότερη συνολική κατανάλωση του καυσίμου
- Την ίδια κατανάλωση καυσίμου
- Για τον προγραμματισμό της συντήρησης του οχήματος λαμβάνεται υπόψη:
- Η ισχύς του κινητήρα
- Οι οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος
- Οι συνθήκες κίνησης των δρομολογίων του οχήματος
- Τα δύο β και γ παραπάνω
- Ένα ρυμουλκούμενο (με φυσούνες απλής ενέργειας) όταν αποσυνδέεται από το ρυμουλκό πρέπει να ακινητοποιείται με:
- τον πεπιεσμένο αέρα που έχει στο καζανάκι του
- το τρίγωνο ζεύξης του
- μηχανικό τρόπο
- τη χρήση του χειρόφρενου
- Σε φορτηγό με αμάξωμα 10 μέτρα, το φορτίο δεν επιτρέπεται να εξέχει:
- Πάνω από 1.5 μέτρο
- Πάνω από 2 μέτρα
- Πάνω από 3 μέτρα
- Πάνω από 3.5 μέτρα
- Στα φορτηγά αυτοκίνητα την ημέρα απαιτείται ειδική επισήμανση όταν το φορτίο προεξέχει πίσω ή μπρος:
- Πάνω από 0.4 μέτρα
- Πάνω από 1 μέτρο
- Πάνω από 1.5 μέτρο
- Πάνω από 2 μέτρα
- Στα φορτηγά οχήματα, την νύχτα απαιτείται ειδική επισήμανση όταν το φορτίο προεξέχει στο πλάι:
- Πάνω από 0.4 μέτρα
- Πάνω από 1 μέτρο
- Πάνω από 1.5 μέτρο
- Πάνω από 2 μέτρα
- "Κατά τη φόρτωση εμπορευματοκιβωτίου 20 "" πρέπει να προσέχουμε το κέντρο βάρος του φορτίου κατά μήκος να μην απέχει από το γεωμετρικό του κέντρο πάνω από:"
- 1.6 μέτρο
- 1.2 μέτρο
- 0.6 μέτρο
- 0.2 μέτρο
- Η ασφαλής πρόσδεση των εμπορευματοκιβωτίων ISO γίνεται με τη χρήση:
- Κλειδιών στήριξης (twist locks) ή ιμάντων ή συρματόσχοινων
- Κλειδιών στήριξης (twist locks) ή συρματόσχοινων
- Κλειδιών στήριξης (twist locks)
- Οποιωνδήποτε πρόσφορων μέσων
- Όταν μεταφέρουμε βαρύ φορτίο περιορισμένων διαστάσεων το βέλτιστο σημείο φόρτωσης είναι:
- Έτσι ώστε το κέντρο βάρους του να είναι το δυνατόν κοντύτερα στην μετώπη
- Έτσι ώστε το κέντρο βάρους του να είναι στη μέση της καρότσας
- Έτσι ώστε το κέντρο βάρους του να είναι μπροστά από τον πίσω άξονα
- Έτσι ώστε το κέντρο βάρους του να είναι πάνω στον πίσω άξονα
- "Ποιες είναι οι τυπικές διαστάσεις ενός εμπορευματοκιβωτίου (container) ;"
- "Έχουν μήκος 30"" ή 10"""
- "Έχουν μήκος 50"" ή 30"""
- "Έχουν μήκος 25"" ή 15"""
- "Έχουν μήκος 40"" ή 20"""
- Κινητά αμαξώματα (swap bodies) είναι:
- Μονάδες μεταφοράς φορτίων που δεν είναι σταθερά συνδεδεμένες με το πλαίσιο.
- Τα εμπορευματοκιβώτια
- Μονάδες μεταφοράς φορτίων που είναι αρκετά στιβαρές και επιτρέπεται εν γένει η στοιβασία. Χρησιμοποιούνται μόνο σε οδικές - σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
- Μονάδες μεταφοράς φορτίων που δεν είναι αρκετά στιβαρές και δεν επιτρέπεται εν γένει η στοιβασία. Χρησιμοποιούνται μόνο σε οδικές- σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
- "Σε τι αναφέρεται η διεθνής συμφωνία ADR;"
- Στη μεταφορά αλλοιώσιμων τροφίμων
- Στην ασφαλή οδική μεταφορά των επικίνδυνων εμπορευμάτων
- Στη θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων
- Στη σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας
- "Ποιες ύλες χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα εμπορεύματα, σύμφωνα με την ADR;"
- Ύλες οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν κίνδυνο για το περιβάλλον, το κοινωνικό σύνολο, τη ζωή και την υγεία ανθρώπων, τη ζωή ζώων.
- Όλες οι ύλες, οι οποίες στην περίπτωση οδικού ατυχήματος μπορούν να προκαλέσουν ζημιά ή σωματική βλάβη στους άλλους χρήστες των οδών
- Ύλες οι οποίες όταν βραχούν ή εκτεθούν στην ηλιακή θερμότητα, μπορούν να αναφλεγούν ή να εκραγούν, προκαλώντας τεράστιες ζημιές.
- Μόνο οι εκρηκτικές, οι ραδιενεργές, οι τοξικές ύλες, καθώς και τα εύφλεκτα υγρά και αέρια
- "Ο οδηγός οχήματος που μεταφέρει επικίνδυνα εμπορεύματα χρειάζεται να κατέχει ειδικό πιστοποιητικό;"
- Απαιτείται μόνο στις περιπτώσεις που ο οδηγός δεν έχει επαγγελματικό δίπλωμα
- Ναι, και το αποκτά με πενταετή προϋπηρεσία οδηγού.
- Ναι, απαιτείται να είναι κάτοχος πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης ADR.
- Το πιστοποιητικό ADR χρειάζονται μόνο οι νέοι οδηγοί, ενώ όσοι έχουν εμπειρία στην μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων πάνω από 8 έτη, δεν το χρειάζονται
- "Πόσους πυροσβεστήρες πρέπει να έχει μια μονάδα μεταφοράς;"
- Τρεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας οχήματος, αλλά ο ένας θα πρέπει απαραιτήτως να βρίσκεται κλειδωμένος στο εξωτερικό του οχήματος
- Μόνο δυο πυροσβεστήρες των 6 kg, από τους οποίους ο ένας να βρίσκεται στο θάλαμο του οδηγού, και ο δεύτερος στην εργαλειοθήκη
- Αρκεί ένας πυροσβεστήρας CO2, βάρους 9kg και άνω.
- Για ένα μηχανοκίνητο όχημα με ρυμουλκούμενο (τρέιλερ) απαιτούνται δύο πυροσβεστήρες.
- "Τα οχήματα που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα πρέπει να φέρουν πινακίδες κινδύνου;"
- Μόνο αν το ζητήσει ο αποστολέας
- Πινακίδες κόκκινες, που τοποθετούνται δεξιά, αριστερά και στην οπίσθια πλευρά του οχήματος
- Πρέπει να φέρουν πορτοκαλί μεταλλικές πινακίδες, αντανακλαστικές και πυράντοχες διαστάσεων 30Χ40 cm.
- Πινακίδες διαστάσεων 25cm, σε σχήμα ρόμβου, που να απεικονίζουν μαύρη φλόγα σε κόκκινο φόντο
- "Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς υγρών καυσίμων με μικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνων, απαιτείται να έχουν πιστοποιητικό ADR;"
- Είναι στην κρίση του ιδιοκτήτη τους
- Όχι, εάν στην περιοχή όπου βρίσκεται η έδρα του οχήματος δεν έχει ΚΤΕΟ που να εκδίδει το σχετικό πιστοποιητικό.
- Ναι, και εκδίδεται από τις αρμόδιες αρχές της χώρας στην οποία είναι καταχωρημένη η μονάδα μεταφοράς.
- Το πιστοποιητικό ADR είναι υποχρεωτικό μόνο για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές
- "Ποιο είναι το πρόστιμο για όχημα που δεν φέρει πιστοποιητικό ADR, και σε ποιόν επιβάλλεται;"
- Είναι 2.000 ευρώ και επιβάλλεται στον μεταφορέα (ιδιοκτήτη του φορτηγού)
- Είναι 5.000 ευρώ και επιβάλλεται στον κατασκευαστή του οχήματος
- Είναι 3.000 ευρώ και επιβάλλεται σε ιδιοκτήτη και οδηγό του οχήματος
- Το πρόστιμο είναι 5.000 ευρώ και επιβάλλεται μόνο για τα οχήματα που δεν φέρουν σύστημα ABS
- "Ποια έγγραφα, που ορίζονται από τον ADR, πρέπει να βρίσκονται στη μονάδα μεταφοράς;"
- "Το έγγραφο μεταφοράς. Και πιο συγκεκριμένα, για τις εθνικές μεταφορές η ""ΦΟΡΤΩΤΙΚΗ"" και για τις διεθνείς το δελτίο CMR"
- Οι οδηγίες αντιμετώπισης κινδύνου, το έγγραφο μεταφοράς, το πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης ADR του οδηγού, και του οχήματος, όπου αυτό απαιτείται.
- Οι οδηγίες αντιμετώπισης ατυχήματος και το πιστοποιητικό ADR του οδηγού, που θα πρέπει να μην έχει λήξει η ισχύς του
- Το πιστοποιητικό εγκρίσεως ADR οδηγού και οχήματος
- "Ποιος είναι υπεύθυνος για τις πληροφορίες, όσον αφορά στους κινδύνους της ύλης, στο έγγραφο μεταφοράς;"
- Ο κατασκευαστής της ύλης
- Ο οδηγός του οχήματος, στην περίπτωση που έχει μεταφέρει πολλές φορές την ίδια ύλη
- Ο ιδιοκτήτης του φορτηγού (μεταφορέας) και ο οδηγός
- Ο φορτωτής ή ο αποστολέας, κατά περίπτωση.
- "Ποιος είναι ο υπεύθυνος για να παραδώσει στον οδηγό γραπτές οδηγίες αντιμετώπισης κινδύνου, που αφορούν στη μεταφερόμενη επικίνδυνη ύλη;"
- Ο ιδιοκτήτης του φορτηγού, αν αυτό προβλέπεται από την μεταξύ τους ιδιωτική συμφωνία
- Το Γραφείο Μεταφορών ή ο αποστολέας, αν βέβαια τους ζητηθεί από τον οδηγό
- Ο διοικητής του πλησιέστερου τμήματος της πυροσβεστικής υπηρεσίας
- Το πρακτορείο μεταφορών, υπό την προϋπόθεση ότι τις έχει παραλάβει από τον φορτωτή ή αποστολέα μαζί με την εντολή μεταφοράς.
- "Το πιστοποιητικό εγκρίσεως τύπου ADR του οχήματος, για πόσο χρονικό διάστημα ισχύει, και τι αναφέρει;"
- Ισχύει για ένα ημερολογιακό έτος από την έκδοσή του και αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας (ή τον αριθμό αμαξώματος), το όνομα του ιδιοκτήτη, τις ύλες που μπορούν να μεταφερθούν και την ημερομηνία λήξεως του.
- Ισχύει για τρία έτη από την έκδοσή του και η ανανέωσή του μπορεί να γίνει στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ
- Ισχύει για όσο χρονικό διάστημα το όχημα θα μεταφέρει τη συγκεκριμένη ύλη για την οποία εκδόθηκε η έγκριση τύπου
- Ισχύει για όσο χρονικό διάστημα ισχύει το δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ)
- Το ΠΔ 344/97 για την προστασία των ζώντων ζώων κατά την μεταφορά εφαρμόζεται:
- "Στις μεταφορές για τις προβλεπόμενες ""κατηγορίες"" ζώων για εμπορικό σκοπό"
- "Στις μεταφορές πάνω από 100 χλμ. των προβλεπομένων ""κατηγοριών"" ζώων για εμπορικό σκοπό"
- "Στις μεταφορές για εμπορικό σκοπό πάνω από 50 χλμ. των προβλεπομένων ""κατηγοριών"" ζώων "
- "Στις μεταφορές πάνω από 50 χλμ. των προβλεπομένων ""κατηγοριών"" ζώων "
- Ο μεταφορέας ζώντων ζώων (για τις κατηγορίες ζώων που προβλέπονται) υποχρεούται να καταρτίζει σχέδιο δρομολογίου:
- Σε κάθε περίπτωση
- Όταν το ταξίδι διαρκεί πάνω από 8 ώρες
- Για μεταφορά ενός συγκεκριμένου αριθμού ζώων και πάνω
- Όταν η διανυόμενη απόσταση είναι πάνω από 200 χλμ.
- Για τη μεταφορά μεγάλων ζώων θα πρέπει:
- Να δένονται τα πόδια του ζώου μεταξύ τους και με το πάτωμα του οχήματος με κατάλληλα μέσα
- Να προσδένονται κατάλληλα με μέσα πρόσδεσης που δεν είναι επικίνδυνα για τα ζώα
- Να χρησιμοποιούνται κατάλληλα διαχωριστικά χώρου
- Τα α και γ παραπάνω