Ζ) Τεχνικά Πρότυπα Και Εκμετάλλευση
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία απόβαρο ή μάζα οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ) είναι:
- Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος χωρίς πλήρωμα και επιβάτες.
- Το βάρος του οχήματος χωρίς πλήρωμα, επιβάτες ή φορτίο αλλά με την αποθήκη του γεμάτη καύσιμα, ψυκτικό, λιπαντικό, τα συνήθως φερόμενα εργαλεία και τον εφεδρικό τροχό.
- Το βάρος του οχήματος μαζί με το φορτίο χωρίς όμως το πλήρωμα ή τους επιβάτες.
- Το βάρος του οχήματος χωρίς φορτίο και επιβάτες.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ή Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) είναι:
- Η μέγιστη μάζα που αντέχει να μεταφέρει το όχημα.
- Η μέγιστη μάζα φορτίου που επιτρέπεται να φορτωθεί το όχημα.
- Η μέγιστη μάζα φορτωμένου οχήματος, που αναγράφεται ως μέγιστη αποδεκτή στην άδεια κυκλοφορίας του
- Η μέγιστη μάζα φορτωμένου οχήματος, που αναγράφεται ως μέγιστη αποδεκτή στην άδεια κυκλοφορίας του αφαιρουμένου του βάρους των επιβατών.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία η ωφέλιμη μάζα είναι:
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν αφαιρέσουμε την μάζα του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ).
- Το άθροισμα της μάζας του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ) και του φορτίου.
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν αφαιρέσουμε το φορτίο.
- Η μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) όταν προσθέσουμε την μάζα του οχήματος σε κυκλοφορία (ΜΟΚ).
- Το μέγιστο μήκος ενός αυτοτελούς λεωφορείου με πάνω από δύο άξονες είναι:
- 12 μέτρα
- 13 μέτρα
- 14 μέτρα
- 15 μέτρα
- Εάν σε λεωφορείο προσαρτάται προσθαφαιρούμενο τµήµα, όπως κουτιά για σκι, το µέγιστο µήκος του οχήµατος, περιλαµβανοµένου του πρόσθετου τµήµατος τότε:
- Το προσθαφαιρούμενο τμήμα δεν προσμετράται στο συνολικό μήκος του λεωφορείου
- Το προσθαφαιρούμενο τμήμα προσμετράται στο συνολικό μήκος του λεωφορείου
- Το πλάτος του προσθαφαιρούμενου τμήματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ένα μέτρο
- Το πλάτος του προσθαφαιρούμενου τμήματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 0,5 μέτρο
- Για την απόκτηση οχήματος που διανύει μεγάλες αποστάσεις ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- Ο ισχυρός κινητήρας
- Το καλό κιβώτιο ταχυτήτων
- Η καλή ποιότητα ελαστικών
- Ανθεκτικό σύστημα διεύθυνσης
- Για την απόκτηση οχήματος που κάνει διανομές εντός πόλεως ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- το σύστημα φωτισμού
- πολύ ισχυρό πλαίσιο(σασί)
- Το κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης
- Ανθεκτικό σύστημα διεύθυνσης
- Για την απόκτηση οχήματος που κάνει διαδρομές σε περιοχές με έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες αναφορικά με το σύστημα πέδησης του εκ των σημαντικότερων παραγόντων που πρέπει να εξετασθεί είναι:
- Να διαθέτει υδραυλικό σύστημα πέδησης
- Να έχει δισκόφρενα σε όλους τους άξονες
- Να διαθέτει επιβραδυντή (retarder) και δισκόφρενα
- Να έχει ABS
- Όχημα που τίθεται σε κυκλοφορία είναι σκόπιμο να διαθέτει ABS ιδιαίτερα όταν:
- Έχει δύο διευθυντήριους άξονες
- Όταν μεταφέρει ιδιαίτερα βαριά φορτία
- Όταν εκτελεί κυρίως αστικές διαδρομές
- Κινείται σε διαδρομές με υγρασία, ολισθηρό ή κακής ποιότητας οδόστρωμα
- "Ποιο από τα οχήματα εξαιρείται από την υποχρέωση εφοδιασμού με ταχογράφο;"
- Οχήματα μεταφοράς φαρμακευτικού υλικού
- Φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν αποκλειστικά σε επαρχιακούς δρόμους
- Φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν αποκλειστικά σε επαρχιακούς δρόμους
- Οχήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
- "Ποια από τα οχήματα που υποχρεούνται να φέρουν ταχογράφο, αυτός πρέπει να είναι ψηφιακός;"
- Όλα τα αυτοκίνητα με ΜΑΜΦΟ πάνω από 8 τόνους
- Όλα τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην χώρα από 1/5/2006.
- Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται στη χώρα από 1/5/2006
- Όλα τα αυτοκίνητα διεθνών μεταφορών
- Η αντικατάσταση ελαστικών στα λεωφορεία, με διαφορετικά από αυτά που αναγράφει η άδεια κυκλοφορίας…
- Απαγορεύεται
- Επιτρέπεται με προϋποθέσεις
- Επιτρέπεται αλλά πρέπει να αναγραφούν στην άδεια κυκλοφορίας
- Επιτρέπεται με προϋποθέσεις και πρέπει τα νέα ελαστικά να αναγραφούν στην άδεια κυκλοφορίας
- Εφόσον το αυτοκίνητο υποχρεούται να φέρει περιοριστή ταχύτητας τότε:
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και να είναι εφοδιασμένο με σχετική βεβαίωση
- Πρέπει να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας, να είναι εφοδιασμένο με σχετική βεβαίωση και να είναι επικολλημένο σχετικό σήμα
- Ο περιοριστής ταχύτητας των καινούργιων λεωφορείων πρέπει να:
- Είναι ρυθμισμένος στα 110 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 105 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 100 χλμ/ώρα
- Είναι ρυθμισμένος στα 95 χλμ/ώρα
- "Ποια είναι η ιδιαίτερη απαίτηση που πρέπει να πληρούν τα αναγομωμένα ελαστικά που αγοράζονται - τοποθετούνται;"
- Ο αναγομωτής να έχει εξουσιοδότηση από τον κατασκευαστή των ελαστικών
- Τα λάστιχα να φέρουν σήμανση ότι αναγομώνονται σύμφωνα με τον κανονισμό 109 του ΟΗΕ
- Ο πωλητής να δίνει σχετική εγγύηση καλής λειτουργίας
- Τα λάστιχα να φέρουν σήμανση σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ για τα ελαστικά
- "Σε ποιες συνθήκες πρέπει να γίνεται ο έλεγχος της πίεσης του αέρα στα ελαστικά των οχημάτων;"
- Με τα ελαστικά ζεστά και το όχημα φορτωμένο
- Με τα ελαστικά σε χαμηλή θερμοκρασία και το όχημα άφορτο
- Με τα ελαστικά κρύα και το όχημα άφορτο
- Με τα ελαστικά κρύα και το όχημα φορτωμένο
- Όταν σε λεωφορείο κατά τον τεχνικό έλεγχος στο ΚΤΕΟ ευρεθούν σοβαρές ελλείψεις τότε πρέπει να επανελεγχθεί στο ΚΤΕΟ μέσα σε:
- 40 ημέρες
- 30 ημέρες
- 20 ημέρες
- 50 ημέρες
- Έγκριση τύπου οχημάτων υποχρεούνται να έχουν...
- Όλα τα οχήματα που ταξινομούνται
- Μόνο τα καινούργια οχήματα που ταξινομούνται
- Μόνο τα καινούργια οχήματα που εισάγονται από χώρες της ΕΕ
- Μόνο τα αυτοκίνητα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία)
- Σε τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ πριν την ταξινόμηση τους υποχρεούνται να υποβάλλονται…
- Όλα τα οχήματα
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στη χώρα και πρωτοταξινομούνται
- Μόνο τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται από χώρες της ΕΕ
- Το ελάχιστο πάχος πέλματος των ελαστικών λεωφορείων είναι:
- Είναι 1.6 χιλιοστά
- Είναι 2.0 χιλιοστά
- Είναι 2.0 χιλιοστά για τους διευθυντήριους και 1.6 χιλιοστά για τους λοιπούς άξονες
- Είναι 2.0 χιλιοστά για τον πρώτο άξονα και 1.6 χιλιοστά για τους λοιπούς
- Η αλλαγή κινητήρα:
- Δηλώνεται υποχρεωτικά
- Δηλώνεται μόνο αν ο νέος κινητήρας είναι διαφορετικού τύπου από αυτόν που αναγράφει η άδεια κυκλοφορίας
- Δηλώνεται μόνο αν είναι μεγαλύτερος
- Δηλώνεται μόνο αν είναι παλαιάς τεχνολογίας
- "Ποια είναι η λειτουργία του περιοριστή ταχύτητας;"
- Τηρεί τα όρια ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους
- Περιορίζει την ταχύτητα του οχήματος σε κατοικημένες περιοχές
- Δεν επιτρέπει υπέρβαση μιας προκαθορισμένης ταχύτητας
- Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου
- Ο τεχνικός έλεγχος λεωφορείου στο ΚΤΕΟ πρέπει να γίνεται:
- Κάθε 6 μήνες
- Κάθε 1 χρόνο
- Κάθε δύο χρόνια
- Κάθε τρία χρόνια
- Όταν το όχημα είναι εφοδιασμένο με ABS σε όλους τους άξονες, τότε ο οδηγός σε κατάσταση ανάγκης πέδησης:
- Πιέζει το πεντάλ και το απελευθερώνει μόλις ενεργοποιηθεί το ABS
- Πιέζει το πεντάλ και μόλις ενεργοποιηθεί το ABS ελαττώνει την πίεση
- Πιέζει το πεντάλ με διαδοχικές κινήσεις (πατάει - ελευθερώνει)
- Πιέζει το πεντάλ με αυξανόμενη πίεση μέχρι να σταματήσει το όχημα
- "Λεωφορείο μπορεί να έλκει ρυμουλκούμενο όχημα;"
- Δεν επιτρέπεται η έλξη ρυμουλκούμενου
- Μόνο με ΜΑΜΦΟ (μικτό) μέχρι 3500 κιλά για μεταφορά αποσκευών
- Μόνο αν είναι ελαφρύ (με ΜΑΜΦΟ μέχρι 750 κιλά) για μεταφορά αποσκευών
- Μόνο αν είναι κατηγορίας Μ3 και το ρυμουλκούμενο είναι ελαφρύ (με ΜΑΜΦΟ μέχρι 750 κιλά)
- Τα λεωφορεία εφοδιάζονται με ΚΕΚ από:
- Οποιοδήποτε συνεργείο
- Μόνο από ειδικά εξουσιοδοτημένα συνεργεία
- Μόνο από ΚΤΕΟ
- Από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και ΙΚΤΕΟ
- Τα λεωφορεία εφοδιάζονται με ΚΕΚ:
- Κάθε δύο χρόνια
- Κάθε χρόνο και εφόσον στον νομό που έχουν ταξινομηθεί εφαρμόζεται ο θεσμός της ΚΕΚ
- Κάθε 6 μήνες και εφόσον στον νομό που έχουν ταξινομηθεί εφαρμόζεται ο θεσμός της ΚΕΚ
- Κάθε χρόνο
- Ο θόρυβος εν στάση μετράται:
- στο μέγιστο των στροφών του κινητήρα
- στα 3/4 των μέγιστων στροφών του κινητήρα
- στα 1/2 των μέγιστων στροφών του κινητήρα
- στο ρελαντί
- "Πόσο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο της στάθμης του θορύβου εν στάση ενός φορτηγού ή ενός λεωφορείου;"
- Όσο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας
- 110 DB
- 100 db
- 90 db
- "Ποια είναι η αποτελεσματικότερη «επέμβαση» που πρέπει να εκτελεστεί σε ένα όχημα για να μειωθεί ο μαύρος καπνός που εκπέμπεται από την εξάτμιση;"
- Αντικατάσταση του σιγαστήρα της εξάτμισης
- Καθαρισμός του ρεζερβουάρ καυσίμου
- Καθαρισμός και ρύθμιση των εγχυτήρων (μπεκ) και της αντλίας έγχυσης
- Αντικατάσταση λαδιών κινητήρα
- "Από τον Οκτώβριο του 2006 όλα τα μεγάλα οχήματα που πρωτοταξινομούνται πρέπει να έχουν εκπομπές καυσαερίων «επιπέδου»…"
- Euro 2
- Euro 3
- Euro 4
- Euro 5
- Σε ένα ταξίδι έχουμε την κατανάλωση λιγότερου καυσίμου όταν:
- Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται έτσι ώστε το όχημα να κινείται στην περιοχή μέγιστης ροπής (πράσινη περιοχή) του κινητήρα
- Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται ώστε το όχημα να κινείται στην περιοχή μέγιστης ισχύος του κινητήρα
- Η οδήγηση του οχήματος γίνεται το δυνατόν με την χαμηλότερη ταχύτητα
- Η οδήγηση του οχήματος γίνεται το δυνατόν με τις λιγότερες στροφές του κινητήρα
- Όταν χρησιμοποιείται (όπου είναι δυνατόν) ο επιβραδυντής ταχύτητος (κλαπέτο ή retarder) για την επιβράδυνση του οχήματος, πέραν της αποφυγής υπερθέρμανσης της πέδησης του οχήματος έχουμε:
- Μεγαλύτερη επιβράδυνση του οχήματος
- Μεγαλύτερη συνολική κατανάλωση καυσίμου
- Μικρότερη συνολική κατανάλωση του καυσίμου
- Την ίδια κατανάλωση καυσίμου
- Ο έλεγχος καυσαερίων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων γίνεται με:
- Τον αναλυτή καυσαερίων 4 αερίων
- Το νεφελόμετρο
- Το αιθαλόμετρο
- Με τον αναλυτή καυσαερίων 2 αερίων
- Για τον προγραμματισμό της συντήρησης του οχήματος λαμβάνεται υπόψη:
- Η ισχύς του κινητήρα
- Οι οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος
- Οι συνθήκες κίνησης των δρομολογίων του οχήματος
- Τα δύο β και γ παραπάνω
- Σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται έλεγχος του αυτοκινήτου πριν την εκτέλεση δρομολογίου πέρα των προβλεπομένων από το πρόγραμμα συντήρησης ελέγχους:
- Όταν το φορτίο είναι ευαίσθητο
- Όταν το δρομολόγιο περιλαμβάνει δυσπρόσιτο οδικό δίκτυο
- Όταν το όχημα είναι παλαιό
- Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις