(Ε) Εμπορική Και Χρηματοοικονομική Διαχείριση Της Επιχείρησης
- "Τι εννοούμε με τον όρο καθεστώς κοινοτικής διαμετακόμισης εμπορευμάτων (έγγραφο Τ1);"
- Τη μεταφορά εμπορευμάτων τρίτων χωρών ή κοινοτικών εμπορευμάτων όταν προορίζονται για χώρες ΕΖΕΣ.
- Τη μεταφορά κοινοτικών εμπορευμάτων προς και από τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
- Κάθε μεταφορά εμπορευμάτων, κοινοτικών και μη, που πραγματοποιείται μέσα στο κοινοτικό έδαφος, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.
- Τη μεταφορά κοινοτικών εμπορευμάτων από οποιαδήποτε χώρα-μέλος προς τις χώρες ΕΖΕΣ και την Αφρική.
- "Σε ποια περίπτωση έχουμε κοινή διαμετακόμιση εμπορευμάτων (Τ2);"
- Όταν εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται προς και από το έδαφος των 27 χωρών-μελών της ΕΕ και των χωρών της Άπω Ανατολής
- Όταν κοινοτικά εμπορεύματα και εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται προς και από τις Η.Π.Α. με πλοία της τακτικής γραμμής
- Όταν κοινοτικά εμπορεύματα ή εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται από το κοινοτικό έδαφος προς ή από το έδαφος των χωρών ΕΖΕΣ
- Όταν εμπορεύματα από τις Η.Π.Α., την Ασία και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης διακινούνται προς και από τις χώρες της ΕΕ.
- "Ποιες χώρες είναι μέλη της ΕΖΕΣ;"
- Όλες οι Σκανδιναβικές χώρες
- Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία
- Το Λιχτενστάιν, ο Άγιος Μαρίνος και η Ανδόρα
- Η Ελβετία, η Σουηδία και η Νορβηγία
- "Τι επιτυγχάνεται με την υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς διαμετακόμισης (κοινοτική ή κοινή);"
- Επιτρέπεται η μεταφορά εμπορευμάτων τόσο κοινοτικών όσο και τρίτων χωρών, χωρίς την καταβολή των δασμών και των φόρων που τα επιβαρύνουν, μέχρι τον τόπο τελικού προορισμού
- Επιτρέπεται μόνο η μεταφορά εμπορευμάτων τρίτων χωρών, χωρίς την καταβολή δασμών και φόρων που τα επιβαρύνουν
- Εξασφαλίζεται η μεταφορά μόνο των κοινοτικών εμπορευμάτων, αλλά με την καταβολή των δασμών και των φόρων που τα επιβαρύνουν
- Επιτυγχάνεται η διακίνηση εμπορευμάτων, τόσο κοινοτικών όσο και τρίτων χωρών, με την καταβολή μέρους των δασμών και φόρων που αντιστοιχούν σε αυτά
- "Ποιο παραστατικό εκδίδεται στην περίπτωση της κοινοτικής διαμετακόμισης και ποιο στην περίπτωση της κοινής διαμετακόμισης;"
- Εκδίδεται στην πρώτη περίπτωση Τ1 και στη δεύτερη Τ2
- Και στις δύο περιπτώσεις εκδίδεται το Τ2 L
- Εκδίδονται τα παραστατικά Τc και Τ2 L
- Εκδίδεται και στις δύο περιπτώσεις το Τ1 ή Τ2
- "Το παραστατικό Τ2 σε ποια περίπτωση διαμετακόμισης εκδίδεται;"
- Όταν κοινοτικό εμπόρευμα διακινείται από μία χώρα-μέλος σε μία άλλη κοινοτική χώρα
- Όταν κοινοτικό εμπόρευμα διακινείται μεταξύ μίας χώρας ΕΖΕΣ και κράτους-μέλους ή μεταξύ χωρών ΕΖΕΣ
- Όταν εμπόρευμα τρίτης χώρας (π.χ. Αλβανίας) διακινείται προς μία κοινοτική χώρα, και αφού τελωνιστεί, διακινείται προς άλλη Τρίτη χώρα
- Σε κάθε περίπτωση διακίνησης εμπορευμάτων προς ή από την κοινότητα
- "Το παραστατικό Τ2 L πότε εκδίδεται και για ποιο λόγο;"
- Σε κάθε περίπτωση μεταφοράς, προκειμένου να πιστοποιεί τον κοινοτικό χαρακτήρα του εμπορεύματος
- Μόνο στην περίπτωση που το εμπόρευμα προέρχεται από μία κοινοτική χώρα, άσχετα με το ποια είναι η χώρα προορισμού
- Εκδίδεται για να πιστοποιεί τον κοινοτικό χαρακτήρα του εμπορεύματος και μόνο στην περίπτωση που μεσολαβεί μη κοινοτικό έδαφος
- Όταν κοινοτικό εμπόρευμα προορίζεται για τις χώρες ΕΖΕΣ και τις Η.Π.Α.
- "Κατά την κοινοτική ή κοινή διαμετακόμιση, τα παραστατικά Τ1,Τ2 συνοδεύονται υποχρεωτικά από εγγύηση;"
- Μόνο αν το ζητήσει ο αποστολέας ή ο παραλήπτης
- Μόνο μετά από αίτημα του παραλήπτη και συμφωνία του αποστολέα, αλλά και των τελωνειακών αρχών
- Ναι, συνοδεύονται υποχρεωτικά από εγγύηση, ανάλογη με το ύψος των δασμών και φόρων που αντιστοιχούν στο υπό μεταφορά εμπόρευμα
- Στην περίπτωση μόνο που υπάρχει, κατά την κρίση του τελωνείου, κίνδυνος διαφυγής δασμών και φόρων
- "Τι σκοπό έχει η εγγύηση;"
- Να αποζημιωθεί ο παραλήπτης, στην περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος κατά την μεταφορά
- Να καλύψει διαφυγόντες δασμούς και φόρους, στην περίπτωση που το εμπόρευμα χαθεί κατά τη μεταφορά
- Να αποζημιωθεί ο αποστολέας, στην περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος ή καταστροφής του
- Να διασφαλιστεί ο μεταφορέας, έτσι ώστε να μην καταβάλλει αυτός την αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος
- "Ποιος είναι ο κύριος υπόχρεος για την σύσταση της εγγύησης, στην περίπτωση της κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
- Μόνο ο αποστολέας
- Η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία που έχει ασφαλίσει τα μεταφερόμενα εμπορεύματα
- Ο μεταφορέας και ο οδηγός του οχήματος, σε κάθε περίπτωση μεταφερόμενου εμπορεύματος
- Όποιος έχει την διαχείριση των εμπορευμάτων, π.χ. αποστολέας, ναυτικό πρακτορείο, διαμεταφορέας, μεταφορική εταιρία και ο οποίος υπαγάγει τα εμπορεύματα στο καθεστώς
- "Ποιος θα καταβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους στο τελωνείο αναχώρησης, σε περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος, κατά την διαδικασία της κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
- Η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία ή ο αποστολέας μαζί με τον μεταφορέα
- Ο μεταφορέας και ο οδηγός του φορτηγού, αν η απώλεια των εμπορευμάτων συνέβη από υπαιτιότητά τους
- Ο κύριος υπόχρεος ή η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία (τριτεγγυητής), που εγγυάται για λογαριασμό του κυρίως υπόχρεου
- Ο παραλήπτης των εμπορευμάτων σε ποσοστό 70% και το υπόλοιπο 30% ο αποστολέας
- "Πότε θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε η μεταφορά εμπορεύματος στο καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
- Όταν ο μεταφορέας δηλώσει στην τοπική αστυνομία ότι παρέδωσε το εμπόρευμα στο τελωνείο προορισμού
- Όταν ο μεταφορέας παραδώσει τα εμπορεύματα στον παραλήπτη και αυτός τα παραλάβει ανεπιφύλακτα
- Όταν τα εμπορεύματα φτάσουν στο τελωνείο προορισμού τους και εκκαθαρίζεται το καθεστώς σωστά
- Μετά από δύο μέρες από την εκτελώνισή τους στο τελωνείο προορισμού, υπό την προϋπόθεση ότι έγινε σωστή εκκαθάριση του καθεστώτος διαμετακόμισης
- "Υπάρχει χρονική προθεσμία μέσα στην οποία τα εμπορεύματα υπό καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης θα πρέπει να φτάσουν στον προορισμό τους;"
- Όχι, αλλά μπορεί ο οδηγός να μεταφέρει τα εμπορεύματα μέσα σε λογικό χρονικό διάστημα, από την στιγμή παράδοσής τους
- Ναι, και κυμαίνεται από ώρες έως 8 ημέρες, ανάλογα με τον τόπο προορισμού
- Ναι, και δεν μπορεί να ξεπεράσει τις πέντε(5) εργάσιμες μέρες
- Σε δύο μήνες το αργότερο, από την ημέρα αναχώρησης
- "Αν το εμπόρευμα που έχει τεθεί υπό καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης, απολεστεί, πότε ειδοποιείται ο κύριος υπόχρεος ή Τράπεζα ή ασφαλιστική εταιρία, ότι θα πρέπει να καταβάλλουν τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους στο τελωνείο αποστολής;"
- Από 4 μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης διαμετακόμισης μέχρι και 1 έτος
- Από 2 έως 4 μήνες, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος και την χώρα προορισμού
- Το τελωνείο αποστολής δεν έχει καμία υποχρέωση να ειδοποιήσει τον κύριο υπόχρεο, αλλά θα πρέπει ο ίδιος να ενδιαφερθεί για την τύχη των εμπορευμάτων
- Το αργότερο μέσα σε έξι (6) μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης διαμετακόμισης
- "Πότε χρησιμοποιείται το Τ2 L;"
- Όταν το κοινοτικό εμπόρευμα, που προορίζεται για μια άλλη κοινοτική χώρα, διέρχεται από μη κοινοτικό έδαφος (π.χ. μέσα από τρίτη χώρα ή από διεθνή ύδατα)
- Σε όλες τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν χρησιμοποιούνται τα τελωνειακά έγγραφα Τ1, Τ2 Τc
- Μόνο όταν το κοινοτικό εμπόρευμα έχει προορισμό χώρα της ΕΖΕΣ
- Μόνο όταν το κοινοτικό εμπόρευμα προορίζεται για τρίτη χώρα και διέρχεται υποχρεωτικά από διεθνή ύδατα
- "Τα τελωνειακά έγγραφα Τ1,Τ2 συνοδεύονται υποχρεωτικά και από άλλα παραστατικά. Ποια είναι αυτά;"
- Το CMR, το δελτίο TIR και η πράσινη κάρτα
- Τα έγγραφα μεταφοράς και το δελτίο TIR, εάν το όχημα περνά από τρίτες χώρες
- Η εγγύηση και τα φορτωτικά έγγραφα μεταφοράς
- Το TIR, το CMR, την πράσινη κάρτα και το δελτίο αντιμετώπισης ατυχήματος, εάν το εμπόρευμα κατατάσσεται στα επικίνδυνα
- "Εμπόρευμα προερχόμενο από τρίτη χώρα (μη κοινοτική, π.χ. Αλβανία) φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά και έχει προορισμό την Λάρισα, όπου και θα τελωνιστεί. Απαιτείται να συνοδεύεται από παραστατικό Τ1;"
- Ναι, εάν αυτό απαιτηθεί από το Τελωνείο Εισόδου (Πειραιάς)
- Μόνο από φορτωτική, λόγω του ότι θα τελωνιστεί στην Ελλάδα και δεν θα ελεγχθεί σε άλλη κοινοτική χώρα
- Ναι, και από παραστατικό Τ1 αλλά και από εγγύηση και φορτωτική
- Όχι.
- "Ποιο έγγραφο συνοδεύει την διεθνή οδική μεταφορά εμπορευμάτων και εκδίδεται από τον μεταφορέα;"
- Το δελτίο παράδοσης που προβλέπεται από την σύμβαση CMR
- Το θεωρημένο πρωτότυπο δελτίο αποστολής
- Το αθεώρητο πρωτότυπο δελτίο αποστολής
- Η φορτωτική του αρ. 16 του Κ.Β.Σ..
- "Επιτρέπεται Έλληνας οδικός μεταφορέας διεθνών μεταφορών να εκδίδει δελτίο παράδοσης της σύμβασης CMR αντί φορτωτικής;"
- Επιτρέπεται αρκεί το κάθε φύλο να έχει διαστάσεις 20χ35 cm
- Επιτρέπεται αρκεί να είναι μεταφρασμένο σε τρείς τουλάχιστον γλώσσες
- Επιτρέπεται αρκεί να είναι χρώματος λευκού και να να εκδίδεται σε τρία τουλάχιστον αντίτυπα
- Επιτρέπεται να εκδίδει μια φορτωτική το περιεχόμενο της οποίας να καλύπτει τόσο τις διατάξεις του ΚΒΣ, όσο και της διεθνούς σύμβασης μεταφοράς CMR
- "Τι περιλαμβάνεται στον όρο CIF;"
- Παραδοτέο στα σύνορα
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Μεταφορά και ασφάλεια πληρωμένη μέχρι…
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- "Τι σημαίνει ο όρος CPT;"
- Παραδοτέο στα σύνορα
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- Μεταφορά πληρωμένη μέχρι…
- "Τι σημαίνει ο όρος CIP;"
- Παραδοτέο στα σύνορα
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Μεταφορά και ασφάλεια πληρωμένη μέχρι…
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- "Τι σημαίνει ο όρος DAF;"
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Παραδοτέο στα σύνορα
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- Εκ του εργοστασίου
- "Τι σημαίνει ο όρος FCA;"
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- Παραδοτέο στα σύνορα
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Εκ του εργοστασίου
- "Τι σημαίνει ο όρος EXW;"
- Αξία, ασφάλεια, ναύλος
- Ελεύθερο στον μεταφορέα
- Εκ του εργοστασίου
- Παραδοτέο στα σύνορα
- "Πώς καθορίζεται το κόμιστρο για διενεργούμενες με ΦΔΧ οχήματα, διεθνείς οδικές μεταφορές;"
- Αμφιοριακά με ελάχιστη και μέγιστη τιμή
- Ελεύθερα, με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα
- Ελεύθερα, με συμφωνία φορτωτή και παραλήπτη
- Αμφιοριακά με ελάχιστη και μέγιστη τιμή για το τμήμα μεταφοράς εντός Ελλάδος και ελεύθερα για το τμήμα εκτός Ελλάδος