(Ζ) Τεχνικά Πρότυπα Και Εκμετάλλευση
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός διαξονικού οχήματος διεθνών μεταφορών είναι:
- 21 τόνοι
- 20 τόνοι
- 19 τόνοι
- 18 τόνοι
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός τριαξονικού οχήματος διεθνών μεταφορών είναι:
- 24 τόνοι
- 25 τόνοι
- 27 τόνοι
- 28 τόνοι
- Η Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) ενός τετραξονικού οχήματος διεθνών μεταφορών είναι:
- 28 τόνοι
- 30 τόνοι
- 32 τόνοι
- 34 τόνοι
- Ένα όχημα που εκτελεί διεθνείς μεταφορές ταξινομείται με βάση τις διατάξεις αναφορικά με τα μέγιστα επιτρεπόμενα βάρη και διαστάσεις:
- Ανάλογα πως ταξινομήθηκε
- Ανάλογα με το φορτίο
- Σύμφωνα με την οδηγία 96/53/ΕΚ όπως ισχύει
- Σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας μας για τις εθνικές μεταφορές
- "Ποιος από τους συνδυασμούς οχημάτων διεθνών μεταφορών που εκτελούν συνδυασμένες μεταφορές και μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια ISO 40 ποδών μπορεί να έχουν ΜΑΜΦΟ 44 τόνους;"
- Διαξονικός τράκτορας και τριαξονικό επικαθήμενο
- Τριαξονικός τράκτορας με διαξονικό επικαθήμενο
- Διαξονικός τράκτορας και διαξονικό επικαθήμενο
- Τα α. και β. παραπάνω αναφερόμενα
- Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας όπου αναγράφεται κατηγορία οχήματος Ν1 σημαίνει:
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού και μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) άνω των 3.5 και έως 12 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 3.5 τόνους
- Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας όπου αναγράφεται κατηγορία οχήματος Ν2 σημαίνει:
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού και μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) άνω των 3.5 και έως 12 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 3.5 τόνους
- Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία στις νέες άδειες κυκλοφορίας όπου αναγράφεται κατηγορία οχήματος Ν3 σημαίνει:
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού και μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από τους 5 τόνους
- Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων που περιλαμβάνουν περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων εκτός του οδηγού και μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) άνω των 3.5 και έως 12 τόνους
- Οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος εν κυκλοφορία (ΜΑΜΦΟ) πάνω από 12 τόνους
- Το βάρος που φέρει ο κινητήριος ή οι κινητήριοι άξονες οχήματος ή συνδυασμού οχημάτων διεθνείς μεταφορές:
- δεν πρέπει να είναι µμικρότερο από το 25 % του συνολικού βάρους του έµφορτου οχήματος
- δεν πρέπει να είναι µμικρότερο από το 30 % του συνολικού βάρους του έµφορτου οχήματος
- δεν πρέπει να είναι µμικρότερο από το 35 % του συνολικού βάρους του έµφορτου οχήματος
- δεν υφίσταται περιορισμός
- "Τι ονομάζουμε ""τεχνική"" Roll on- Roll off"
- Την φόρτωση - εκφόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου ή κινητού αμαξώματος
- Την φόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου
- Την διαδικασία μετακίνησης ενός αυτοκίνητου οχήματος ή ενός τρένου εντός ή εκτός ενός πλοίου.
- Την φόρτωση - εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίου στο τρένο
- Με τον όρο συνδυασμένες μεταφορές εννοούμε:
- Την μεταφορά φορτίου χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα μεταφοράς, όπου το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού γίνεται σιδηροδρομικά ή μέσω θαλάσσης, ενώ το αρχικό ή τελικό τμήμα μεταφοράς γίνεται σιδηροδρομικά.
- Την μεταφορά φορτίου χρησιμοποιώντας τουλάχιστον δύο διαφορετικά μέσα μεταφοράς, όπου το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού γίνεται σιδηροδρομικά ή μέσω θαλάσσης, ενώ το αρχικό ή τελικό τμήμα μεταφοράς γίνεται οδικά.
- Την μεταφορά φορτίου χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα μεταφοράς, όπου το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού γίνεται οδικά ή μέσω θαλάσσης, ενώ το αρχικό ή τελικό τμήμα μεταφοράς γίνεται οδικά.
- Την μεταφορά φορτίου χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα μεταφοράς.
- Για τη σύνταξη των εγγράφων που απαιτεί η συνδυασμένη μεταφορά υπεύθυνος είναι:
- Η αρμόδια αρχή του κράτους που έχει ταξινομηθεί το όχημα που διενεργεί την συνδυασμένη μεταφορά
- Ο μεταφορέας που διενεργεί την μεταφορά
- Η αρμόδια κρατική αρχή του σταθμού φόρτωσης
- Η αρμόδια κρατική αρχή του σταθμού εκφόρτωσης
- Τα συνοδευτικά έγγραφα μεταφορών στις συνδυασμένες μεταφορές φυλάσσονται από τον μεταφορέα:
- Για δυο χρόνια
- Για τρία χρόνια
- Για ένα χρόνο
- Δεν απαιτείται να φυλάσσεται
- "Σε τι αναφέρεται η διεθνής συμφωνία ATP;"
- Στην σιδηροδρομική μεταφορά ευπαθών προϊόντων, τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό
- Στους όρους και προϋποθέσεις για τη διεθνή οδική μεταφορά ευπαθών τροφίμων.
- Στην μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως είναι τα καύσιμα, τα εκρηκτικά, τα ραδιενεργά, τα τοξικά, τα εύφλεκτα στερεά και τα διαβρωτικά
- Στη μεταφορά ευπαθών προϊόντων στις 25 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- "Ποιά προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των ευπαθών τροφίμων;"
- Βούτυρο, γάλα ανεπεξέργαστο και παστεριωμένο, βιομηχανικό γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα, ψάρια, πουλερικά και κουνέλια, κρέατα και προϊόντα κρέατος κλπ.
- Μόνο κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, πατάτες, όσπρια και οπωροκηπευτικά
- Μόνο τα φρούτα και τα λαχανικά
- Μόνο ψάρια, κρέατα.
- "Πώς πρέπει να μεταφέρονται τα φρέσκα ψάρια, οστρακοειδή και μαλάκια;"
- Μόνο σε ξηρό πάγο
- Εάν έχουν αλιευθεί τις τελευταίες 5 ώρες, μπορούν να μεταφέρονται και χωρίς πάγο
- Πρέπει πάντα να μεταφέρονται σε τηκόμενο πάγο
- Εάν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι χαμηλή (π.χ. χειμώνας), δεν χρειάζεται πάγος
- Σε ποιες θερμοκρασίες πρέπει να μεταφέρονται το βούτυρο και το γάλα, σύμφωνα με την ATP?
- Η μεταφορά τους, ειδικά τους θερινούς μήνες, θα πρέπει να γίνεται μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας, οπότε η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη
- Στην υψηλότερη θερμοκρασία που μπορεί να εξασφαλίσει το ψυκτικό μηχάνημα του οχήματος
- Σε οποιεσδήποτε θερμοκρασίες, αρκεί αυτές να μην είναι κάτω από 0 βαθμούς C, και πάνω από 12 βαθμούς C.
- Κατά τη διάρκεια της μεταφοράς οι θερμοκρασίες δεν θα είναι υψηλότερες: από +4 βαθμούς C για το βούτυρο και το γάλα.
- "Για τη μεταφορά των γαλακτοκομικών προιόντων (γιαούρτι, κεφίρ, κρέμα και φρέσκο τυρί) απαιτούνται, πέραν της θερμοκρασίας (όχι πάνω από +4 βαθμούς C) και άλλες προϋποθέσεις σύμφωνα με την ATP;"
- Η μεταφορά μπορεί να διαρκέσει μάξιμουμ 3 ημέρες, αρκεί να βρίσκεται σε καλή λειτουργία το ψυκτικό μηχάνημα
- Ναι, θα πρέπει η διάρκεια της μεταφοράς να μην υπερβαίνει τις 48 ώρες
- Δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός στην ολοκλήρωση της μεταφοράς των συγκεκριμένων τροφίμων
- Η μεταφορά πρέπει το αργότερο να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε ένα 24ωρο
- "Σε ποιες θερμοκρασίες μεταφέρονται υπερκατεψυγμένα και κατεψυγμένα τρόφιμα σύμφωνα με την ATP;"
- Από -10 βαθμούς C έως -20 βαθμούς C, ανάλογα με το είδος του τροφίμου.
- Σε οποιαδήποτε θερμοκρασία, αρκεί να είναι υπό το μηδέν
- Από -5 έως -25 βαθμούς C.
- Οι θερμοκρασίες εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες και γενικά τις συνθήκες περιβάλλοντος, αλλά και από την κατάσταση των τροφίμων
- "Τα έγγραφα μεταφοράς τι στοιχεία θα πρέπει να αναφέρουν στην περίπτωση μεταφοράς ευπαθών τροφίμων;"
- Τα στοιχεία του αποστολέα, του μεταφορέα και του παραλήπτη, καθώς και το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει το όχημα μεταφοράς των ευπαθών τροφίμων
- Δεν απαιτείται κανένα επιπρόσθετο στοιχείο από αυτά που καταγράφονται στη φορτωτική, κατά τη μεταφορά συνήθων εμπορευμάτων
- Το όνομα του τροφίμου, εάν αυτό είναι κατεψυγμένο ή υπερκατεψυγμένο, καθώς και ότι πρέπει να υποστεί άμεσα περαιτέρω επεξεργασία στον προορισμό του.
- Στο έγγραφο μεταφοράς θα γίνεται απλή αναφορά, ότι μεταφέρονται ευπαθή τρόφιμα, χωρίς άλλες λεπτομέρειες
- "Ποιοί φορείς είναι επιφορτισμένοι για τον επαναληπτικό έλεγχο των προδιαγραφών του εξοπλισμού των οχημάτων που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα;"
- Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
- Όλες οι πολυτεχνικές Σχολές της χώρας
- Τα κατά τόπους κρατικά ΚΤΕΟ
- Οι Διευθύνσεις Συγκοινωνιών των Νομαρχιών της χώρας
- "Τα οχήματα-ψυγεία που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ειδικό σήμα σύμφωνα με την ATP;"
- Όχι, αλλά εάν θέλει ο οδηγός μπορεί να τοποθετεί στο όχημα το ειδικό αυτοκόλλητο ATP
- Μόνο εάν το ζητήσουν οι τελωνειακές αρχές των χωρών, απ' όπου διέρχεται το όχημα που μεταφέρει ευπαθή
- Ναι, πρέπει να φέρουν ειδικό σήμα που προβλέπει η ATP συμφωνία, καθώς και σχετικό πιστοποιητικό ATP.
- Δεν απαιτείται ειδικό σήμα ATP, ενώ στη διεθνή φορτωτική (CMR) αναγράφεται ότι το όχημα μεταφέρει ευπαθή προϊόντα
- "Για πόσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα πιστοποιητικά ATP;"
- Για 5 χρόνια, εάν το ψυγείο μπήκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία
- Για 3 ή 6 χρόνια, ανάλογα με τον έλεγχο και την κατάσταση του εξοπλισμού
- Η προμήθεια του πιστοποιητικού γίνεται με την ταξινόμηση του οχήματος και διαρκεί απεριόριστα
- Για 10 χρόνια, ή 15, ανάλογα με το παράβολο που καταβάλλει ο ιδιοκτήτης του οχήματος
- "Γίνεται επιπλέον έλεγχος στα ΚΤΕΟ και στα οχήματα-ψυγεία διεθνών μεταφορών, μεταφοράς ευπαθών προϊόντων;"
- Ελέγχεται αν διαθέτουν το πιστοποιητικό ATP και την απαραίτητη σήμανση.
- Τα ΚΤΕΟ δεν νομιμοποιούνται να ελέγξουν τα οχήματα-ψυγεία για το αν πληρούν τις προδιαγραφές της συμφωνίας ATP, εκτός αν υπάρξει καταγγελία
- Στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ μπορούν να γίνουν λεπτομερείς έλεγχοι των φορτηγών-ψυγείων, σχετικά με τις ATP προδιαγραφές
- Τα ΚΤΕΟ δεν μπορούν να κάνουν καμία παρέμβαση στη διαδικασία χορήγησης του σήματος ATP και του ανάλογου πιστοποιητικού ATP