(ΣΤ) Πρόσβαση Στην Αγορά
- "Ελληνικό φορτηγό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης, ψυγείο διεθνών μεταφορών μεταφέρει μη ευπαθή προϊόντα από τη Γερμανία στην Ελλάδα. Επιτρέπεται η μεταφορά ειδών για τα οποία δεν απαιτείται ψύξη με το συγκεκριμένο είδος φορτηγού;"
- Όχι.
- Ναι, κατόπιν ειδικής έγκρισης από τις τελωνειακές αρχές.
- Ναι, εφόσον η μεταφορά αυτή διενεργείται κατά την επιστροφή του φορτηγού αυτοκινήτου από το εξωτερικό.
- Ναι, κατόπιν ειδικής έγκρισης από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΝΑ.
- "Για ποια από τις αναφερόμενες κατηγορίες φορτηγών δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) αυτοκινήτων απαιτείται ένταξη σε μεταφορική επιχείρηση για τη διενέργεια διεθνών μεταφορών;"
- Για τα ΦΔΧ αυτοκίνητα ψυγεία, διεθνών μεταφορών.
- Για τα ΦΔΧ αυτοκίνητα κοινού φόρτου διεθνών μεταφορών.
- Για τα ΦΔΧ αυτοκίνητα μεταφοράς υγρών καυσίμων θερμής ασφάλτου.
- Για τα ΦΔΧ αυτοκίνητα μεταφοράς υγρών τροφίμων.
- "Μεταφορική επιχείρηση διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών μισθώνει για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών της φορτηγό αυτοκίνητο κατηγορίας εθνικών μεταφορών. Μπορεί με αυτό να διενεργεί διεθνείς μεταφορές;"
- Ναι, εφόσον η μεταφορική επιχείρηση διαθέτει την απαιτούμενη άδεια οδικού μεταφορέα.
- Όχι, γιατί το μεταφορικό έργο όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του μισθωμένου φορτηγού αυτοκινήτου δεν αλλάζει.
- Ναι, εφόσον η μίσθωση έχει διάρκεια τουλάχιστον (2) ετών.
- Ναι, εφόσον η μίσθωση έχει διάρκεια τουλάχιστον τριών (3) ετών.
- Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων, προς και από άλλες χώρες μπορούν να πραγματοποιούνται με ….
- Οποιοδήποτε φορτηγό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης.
- Φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης διεθνών μεταφορών και φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης κατηγορίας εθνικών και διεθνών μεταφορών.
- Φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης διεθνών μεταφορών και φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης μεταφοράς ευπαθών προϊόντων.
- Φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης διεθνών μεταφορών και φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης εθνικών μεταφορών κατόπιν ειδικής έγκρισης από τις Τελωνειακές Αρχές.
- Οι διμερείς άδειες διέλευσης χρησιμοποιούνται:
- Για τις διεθνείς μεταφορές μεταξύ γειτονικών χωρών.
- Για τις διεθνείς μεταφορές μεταξύ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Για όλες τις διεθνείς μεταφορές.
- Για διεθνείς μεταφορές μεταξύ μη κοινοτικών χωρών ή μεταξύ μιας κοινοτικής και μιας τρίτης (εκτός Ε.Ε.) χώρας, κατόπιν Διμερούς Συμφωνίας μεταξύ των χωρών.
- "Ποια είναι τα είδη αδειών διέλευσης που χρησιμοποιούνται για μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τρίτες (μη κοινοτικές) χώρες, σύμφωνα με τις διμερείς συμφωνίες των κρατών για τις εμπορευματικές μεταφορές;"
- Οι διμερείς και οι πολυμερείς άδειες
- Οι τακτικές και οι έκτακτες άδειες
- Οι διμερείς και οι τριγωνικές άδειες
- Οι διμερείς, οι τράνζιτ (transit) και οι τριγωνικές άδειες ή άδειες τρίτων χωρών.
- "Πότε μια διεθνής οδική μεταφορά εμπορευμάτων ονομάζεται τριγωνική;"
- Όταν η μεταφορά μεταξύ δύο χωρών διενεργείται από οδικό μεταφορέα άλλης (τρίτης) χώρας.
- Όταν η μεταφορά μεταξύ δύο χωρών περιλαμβάνει διέλευση από μια άλλη (τρίτη) χώρα.
- Όταν η μεταφορά διενεργείται από τρεις τουλάχιστον μεταφορείς.
- Όταν ο μεταφορέας χρησιμοποιεί φορτηγά οχήματα μισθωμένα από μια άλλη (τρίτη) χώρα.
- Η μεταφορά εμπορευμάτων από Ελλάδα προς Τουρκία με σερβικό φορτηγό αυτοκίνητο είναι:
- Διμερής μεταφορά.
- Τριγωνική μεταφορά
- Τράνζιτ (transit) μεταφορά
- Πολυμερής μεταφορά
- "Έλληνας μεταφορέας, ο οποίος δεν διαθέτει άδεια ΕΔΥΜ, επιθυμεί να διενεργήσει μεταφορά εμπορευμάτων από την Αθήνα στη Μόσχα ακολουθώντας τη συντομότερη διαδρομή. Με ποιες άδειες διέλευσης πρέπει να εφοδιαστεί προκειμένου να διενεργήσει τη μεταφορά;"
- Άδειες: Ουκρανίας τράνζιτ (transit), Ρωσίας διμερούς.
- Άδειες: Ρουμανίας διμερούς, Ουκρανίας τράνζιτ (transit), Ρωσίας τρίτων χωρών.
- Άδειες: Σερβίας τράνζιτ (transit), Ουγγαρίας τράνζιτ (transit), Ουκρανίας transit), Ρωσίας διμερούς.
- Δεν απαιτούνται άδειες διέλευσης για τη συγκεκριμένη μεταφορά.
- "Έλληνας μεταφορέας, κάτοχος κοινοτικής άδειας πρόκειται να διενεργήσει μεταφορά εμπορευμάτων με φόρτωση στην Τουρκία και εκφόρτωση στην Γερμανία. Ποιες άδειες διέλευσης απαιτούνται για τη μεταφορά;"
- Διμερής άδεια διέλευσης Τουρκίας και άδεια διέλευσης Γερμανίας
- Δεν απαιτούνται άδειες διέλευσης για τη συγκεκριμένη μεταφορά.
- Διμερής άδεια διέλευσης Τουρκίας και άδεια Γερμανίας τράνζιτ (transit).
- Άδεια ΕΔΥΜ ή άδεια Τουρκίας τρίτων χωρών.
- "Ρώσος μεταφορέας μεταφέρει εμπορεύματα στη Γερμανία και κατά την επιστροφή στη χώρα του επιθυμεί να παραλάβει εμπορεύματα από την Αθήνα προς τη Μόσχα. Είναι δυνατή η μεταφορά αυτή;"
- Ναι, χωρίς να απαιτείται κάποια πρόσθετη άδεια.
- Όχι
- Ναι, εφόσον ο μεταφορέας διαθέτει άδεια ΕΔΥΜ χωρίς περιορισμό για την Ελλάδα ή διμερή άδεια για τη χώρα μας.
- Μόνο εφόσον ο μεταφορέας διαθέτει άδεια τρίτων χωρών για την φόρτωση από Ελλάδα.
- "Ποια η διάρκεια ισχύος των αδειών διέλευσης που χορηγούνται σε έλληνες μεταφορείς για διενέργεια μεταφορών εμπορευμάτων προς και από την Αλβανία;"
- Ένας (1) μήνας
- Τρεις (3) μήνες
- Ένα (1) έτος
- Δύο (2) έτη
- Η άδεια ΕΔΥΜ χρησιμοποιείται:
- Για μεταφορές μεταξύ κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Για μεταφορές μεταξύ κρατών μελών της ΕΔΥΜ και για διαμετακομιστικές (transit) μεταφορές διαμέσου αυτών.
- Για μεταφορές με σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης εντός της επικράτειας των κρατών μελών της ΕΔΥΜ.
- Για όλα τα ανωτέρω είδη μεταφορών.
- Σε κάθε φύλλο του συνοδευτικού βιβλίου της άδειας ΕΔΥΜ σημειώνονται υποχρεωτικά:
- Μόνο τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη.
- Τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη και το βάρος του μεταφερομένου εμπορεύματος.
- Τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη, το βάρος του μεταφερόμενου εμπορεύματος και το συμφωνηθέν κόμιστρο.
- Η επωνυμία της μεταφορικής επιχείρησης, το είδος και το βάρος του μεταφερόμενου εμπορεύματος, τα σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης και τα διενεργούμενα δρομολόγια.
- Η διάρκεια ισχύος της άδειας ΕΔΥΜ που χορηγείται σε Έλληνες μεταφορείς είναι:
- Τρίμηνη.
- Ενός έτους.
- Τριετής.
- Πενταετής.
- Η άδεια ΕΔΥΜ χορηγείται βάσει:
- Διμερούς Συμφωνίας.
- Πολυμερούς Συμφωνίας.
- Κοινοτικής νομοθεσίας.
- Κοινοτικής νομοθεσίας.
- "Έλληνας μεταφορέας, ο οποίος διαθέτει άδεια ΕΔΥΜ πρόκειται να διενεργήσει οδική μεταφορά εμπορευμάτων με φόρτωση στην Τουρκία και εκφόρτωση στη Μολδαβία. Απαιτείται άδεια διέλευσης για τη μεταφορά;"
- Ναι, απαιτούνται άδειες διέλευσης Τουρκίας και Μολδαβίας.
- Ναι, απαιτείται άδεια τρίτων χωρών Τουρκίας και Μολδαβίας.
- Ναι, απαιτούνται άδειες τρίτων χωρών Τουρκίας και Μολδαβίας.
- Όχι
- "Μεταφορέας οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ιδιοκτήτης ενός φορτηγού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης μεταφοράς υγρών τροφίμων, επιθυμεί με το ίδιο αυτοκίνητο να διενεργεί εθνικές και διεθνείς μεταφορές. Έχει τη δυνατότητα αυτή;"
- Όχι.
- Ναι, εφόσον το φορτηγό έχει ενταχθεί κατά χρήση σε μεταφορική εταιρία.
- Ναι, εφόσον το φορτηγό έχει ενταχθεί κατά χρήση σε Ιδιότυπη μεταφορική εταιρία (ΙΜΕ-ΕΠΕ).
- Ναι.
- "Σε ποιες χώρες ισχύει η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92;"
- Στις χώρες της Ε.Ε. εκτός της Αυστρίας.
- Μόνο στις χώρες της Ε.Ε.
- Στις χώρες της Ε.Ε. και στη Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Ελβετία.
- Στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης των Υπουργών Μεταφορών & Επικοινωνιών (ΕΔΥΜ)
- Η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 χορηγείται:
- Σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις.
- Στις μεταφορικές επιχειρήσεις, που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.
- Στις μεταφορικές επιχειρήσεις, που εκτελούν διεθνείς μεταφορές και στις μη μεταφορικές επιχειρήσεις, που εκτελούν διεθνείς μεταφορές με ΦΙΧ αυτοκίνητα.
- Στις μεταφορικές επιχειρήσεις διεθνών μεταφορών εφόσον δεν διαθέτουν άδεια ΕΔΥΜ
- Η μέγιστη διάρκεια ισχύος της κοινοτικής άδειας του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 είναι:
- 1 έτος
- 2 έτη
- 3 έτη
- 5 έτη
- Η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 εκδίδεται:
- Από τις Τελωνειακές Αρχές κατά την έξοδο του αυτοκινήτου από τη χώρα.
- Από τις Διευθύνσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
- Από τις Περιφέρειες της χώρας.
- Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Για τη διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων εντός της ΕΕ με συνδυασμό οχημάτων ....
- Απαιτείται κοινοτική άδεια του κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 μόνο για το αυτοκινούμενο όχημα
- Απαιτείται κοινοτική άδεια του κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 και για τα δύο οχήματα.
- Απαιτείται κοινοτική άδεια του κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 μόνο για το όχημα που φέρει το φορτίο.
- Απαιτείται κοινοτική άδεια του κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 μόνο για το όχημα που φέρει το φορτίο.
- Η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 εκδίδεται:
- Στο όνομα του κατόχου του φορτηγού οχήματος
- Στο όνομα της μεταφορικής επιχείρησης
- Στο όνομα του προσώπου, που διευθύνει τις μεταφορικές δραστηριότητες της επιχείρησης
- Στο όνομα του ιδιοκτήτη του φορτηγού οχήματος και είναι διαφορετική για κάθε όχημα που διαθέτει
- Επιλέξτε μεταξύ των παρακάτω το σωστό:
- Οι αρμόδιες αρχές εκδίδουν κοινοτική άδεια για κάθε μεταφορική επιχείρηση και αριθμό επικυρωμένων αντιγράφων αντίστοιχο με τον αριθμό των φορτηγών αυτοκινήτων, που διαθέτει η επιχείρηση.
- Οι αρμόδιες αρχές εκδίδουν κοινοτική άδεια για κάθε φορτηγό δημόσιας χρήσης διεθνών μεταφορών.
- Οι αρμόδιες αρχές εκδίδουν κοινοτική άδεια για κάθε μεταφορική επιχείρηση, απλά φωτοαντίγραφα της οποίας πρέπει να υπάρχουν σε κάθε φορτηγό αυτοκίνητο της επιχείρησης.
- Οι αρμόδιες αρχές εκδίδουν κοινοτική άδεια για κάθε μεταφορική επιχείρηση και αριθμό επικυρωμένων αντιγράφων αντίστοιχο με τον αριθμό των φορτηγών αυτοκινήτων, που διαθέτει η επιχείρηση μόνο κατά κυριότητα.
- Η διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγό αυτοκίνητο ταξινομημένο σε χώρα της Ε.Ε. και σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης δύο διαφορετικά κράτη - μέλη διενεργείται:
- Με κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92
- Με άδεια διέλευσης κατόπιν διμερούς συμφωνίας μεταξύ των χωρών.
- Μόνο με άδεια ΕΔΥΜ.
- Με τριγωνική άδεια διέλευσης.
- Σε περίπτωση μεταβίβασης ΦΔΧ αυτοκινήτου το επικυρωμένο αντίγραφο της κοινοτικής άδειας (θαλασσί έντυπο), που αντιστοιχεί στο μεταβιβαζόμενο ΦΔΧ αυτοκίνητο:
- Μεταβιβάζεται από τον πωλητή στον αγοραστή
- Παραδίδεται στον διευθυντή / διαχειριστή της μεταφορικής επιχείρησης.
- Μεταβιβάζεται σε οποιονδήποτε άλλο ιδιοκτήτη ΦΔΧ αυτοκινήτου διεθνών μεταφορών.
- Παραδίδεται στη Διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών της Ν.Α., που εξέδωσε τη κοινοτική άδεια.
- Για τη διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών για ίδιο λογαριασμό εντός της Ε.Ε.:
- Απαιτείται κοινοτική άδεια του κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92.
- Δεν απαιτείται κοινοτική άδεια ή άλλου τύπου άδεια διέλευσης.
- Απαιτείται ειδική έγκριση από τις Τελωνειακές Αρχές.
- Χορηγείται ειδική κοινοτική άδεια για ΦΙΧ αυτοκίνητα.
- "Οι μεταφορικές επιχειρήσεις, που διαθέτουν κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ)881/92 απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση να εκτελούν εσωτερική μεταφορά εντός άλλου κράτους - μέλους της Ε.Ε. Σωστό;"
- Σωστό, εξαιρείται ωστόσο η περίπτωση διενέργειας cabotage (ενδομεταφοράς).
- Σωστό, εξαιρείται ωστόσο η περίπτωση διενέργειας μεταφοράς με άδεια ΕΔΥΜ.
- Λάθος, η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 επιτρέπει εθνικές μεταφορές εντός άλλων κρατών - μελών της ΕΕ χωρίς περιορισμούς.
- Σωστό.
- "Μεταφορική επιχείρηση εγκατεστημένη σε μη κοινοτική χώρα επιθυμεί τη διενέργεια μεταφορών cabotage (ενδομεταφορών) στην Ελλάδα. Έχει τη δυνατότητα αυτή;"
- Ναι, εφόσον αποκτήσει κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92.
- Όχι.
- Ναι, εφόσον διαθέτει άδεια ΕΔΥΜ.
- Ναι, εφόσον διαθέτει τις κατάλληλες άδειες διέλευσης.
- Η βεβαίωση οδηγού του Κανονισμού (ΕΚ) 484/2002 χορηγείται:
- Σε όλους τους οδηγούς που απασχολούνται σε μεταφορικές επιχειρήσεις με εξαρτημένη σχέση εργασίας
- Στους επαγγελματίες οδηγούς ΦΔΧ ή ΦΙΧ αυτοκινήτων
- Στις μεταφορικές επιχειρήσεις διεθνών μεταφορών για κάθε οδηγό τους
- Στις μεταφορικές επιχειρήσεις διεθνών μεταφορών εφόσον απασχολούν οδηγούς οι οποίοι είναι υπήκοοι τρίτων χωρών (εκτός Ε.Ε)
- Σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης του οδηγού με τη μεταφορική επιχείρηση, η βεβαίωση οδηγού του κανονισμού (ΕΚ) 484/2002:
- Επιστρέφεται από τον εργοδότη στον οδηγό προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει κατά τη κατάρτιση νέας σύμβασης εργασίας με άλλη μεταφορική επιχείρηση.
- Επιστρέφεται από τον εργοδότη στην επιχείρηση προκειμένου να παραδοθεί στο νέο οδηγό που θα προσληφθεί.
- Επιστρέφεται από τον υπεύθυνο της μεταφορικής επιχείρησης στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών από την οποία εκδόθηκε.
- Παραδίδεται στην Επιθεώρηση Εργασίας.
- Η μέγιστη διάρκεια ισχύος της βεβαίωσης οδηγού του κανονισμού (ΕΚ) 484/2002 είναι:
- 1 έτος
- 2 έτος
- 3 έτος
- 5 έτος
- Η βεβαίωση οδηγού πιστοποιεί ότι:
- Ο οδηγός απασχολείται στη μεταφορική επιχείρηση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στο κράτος εγκατάστασης της επιχείρησης σχετικά με τους όρους απασχόλησης και επαγγελματικής κατάρτισης των οδηγών.
- Ο οδηγός έχει εξεταστεί για την επαγγελματική του κατάρτιση από ειδική επιτροπή του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών μετά τη χορήγηση της άδειας ικανότητας οδηγού.
- Ο οδηγός διαθέτει τουλάχιστον 5 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας ως οδηγού.
- Ο οδηγός πέραν της άδειας ικανότητας οδηγού διαθέτει πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας στις μεταφορές για λογαριασμό τρίτων.
- Το καμποτάζ (cabotage) είναι:
- Η διενέργεια εθνικής μεταφοράς σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από κοινοτικό μεταφορέα που δεν είναι εγκατεστημένος σε αυτό.
- Η διενέργεια εθνικής μεταφοράς σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από μεταφορέα τρίτης (μη κοινοτικής) χώρας
- Η διενέργεια εθνικής μεταφοράς από μεταφορική επιχείρηση που διαθέτει άδειες άσκησης επαγγέλματος διεθνών μεταφορών
- Η διενέργεια εθνικής μεταφοράς με σημείο φόρτωσης το Τελωνείο εισόδου ή λιμάνι και εκφόρτωσης στο εσωτερικό της χώρας
- Οι μεταφορές για λογαριασμό τρίτων, με σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης εντός ενός κράτους μέλους της Ε.Ε (καμποτάζ), που μπορεί να διενεργεί μια μεταφορική επιχείρηση εγκατεστημένη σε άλλη κοινοτική χώρα:
- Είναι απεριόριστες.
- Είναι περιορισμένες σχετικά με τη συχνότητα και διάρκεια τους.
- Απαγορεύονται
- Καθορίζονται μόνο με Διμερείς Συμφωνίες μεταξύ των κρατών.
- Για τη διενέργεια καμποτάζ (cabotage) ή ενδομεταφοράς απαιτείται:
- Άδεια ΕΔΥΜ
- Κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92
- Και οι δύο παραπάνω άδειες
- Δεν απαιτείται κάποια άδεια.
- Κατά τη διενέργεια μεταφορών καμποτάζ (cabotage), η μεταφορική επιχείρηση οφείλει να ακολουθεί όσον αφορά στους όρους της σύμβασης μεταφοράς, στον ΦΠΑ, στις Υπηρεσίες Μεταφορών, στα βάρη και διαστάσεις των οχημάτων, τη νομοθεσία:
- Της χώρας όπου αυτή είναι εγκατεστημένη
- Της χώρας όπου διενεργείται η μεταφορά
- Που προβλέπεται από Διεθνείς Συμφωνίες
- Της ΕΔΥΜ
- "Μια διεθνής εμπορευματική μεταφορά για την οποία χρησιμοποιείται φορτηγό αυτοκίνητο, προκειμένου να χαρακτηριστεί ""συνδυασμένη μεταφορά '', πρέπει απαραιτήτως ….."
- Στο ίδιο φορτηγό αυτοκίνητο να μεταφέρονται περισσότερα του ενός ήδη εμπορευμάτων.
- Να περιλαμβάνει θαλάσσια διαδρομή
- Να γίνει χρήση πέραν του οδικού δικτύου για το αρχικό ή τελικό τμήμα της διαδρομής και σιδηροδρομικού δικτύου ή θαλάσσιας διαδρομής
- Να συμμετέχουν τρεις τουλάχιστον διαφορετικοί μεταφορείς για την διενέργεια αυτής
- Για τη διενέργεια συνδυασμένης μεταφοράς,….
- Απαιτείται η επικύρωση των συνοδευτικών εγγράφων μεταφοράς, από τις σιδηροδρομικές ή λιμενικές αρχές.
- Απαιτείται μόνο το CMR ως συνοδευτικό έγγραφο μεταφοράς.
- Απαιτείται υποχρεωτικά συμπλήρωση του βιβλίου δρομολογίων ΕΔΥΜ ως συνοδευτικό έγγραφο μεταφοράς.
- Απαιτείται έγκριση από τα Υπουργεία Μεταφορών των χωρών φόρτωσης και εκφόρτωσης.
- "Τι είναι το CARNET TIR;"
- Είναι ένα τελωνειακό έγγραφο που καλύπτει, σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής, εγγυοδοτικά τους δασμούς και φόρους για τις μεταφορές εμπορευμάτων, προς και από τρίτες χώρες, καθώς και τις τράνζιτ μεταφορές μέσω κοινοτικών χωρών, όταν τόπος φόρτωσης ή εκφόρτωσης είναι τρίτη χώρα
- Συνοδευτικό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων, που περιέχει τα στοιχεία αποστολέα, μεταφορέα και παραλήπτη
- Ασφαλιστικό συμβόλαιο για την κάλυψη της αξίας των εμπορευμάτων σε περίπτωση ζημίας, ή καταστροφής τους ή καθυστέρησης στην παράδοσή τους
- Συνοδευτικό έγγραφο των εμπορευμάτων, που εκδίδεται από τον αποστολέα και παραδίδεται στον παραλήπτη των πραγμάτων
- "Το CARNET TIR καλύπτει όλα τα μεταφερόμενα εμπορεύματα;"
- Όλα εκτός από τα γαλακτοκομικά και τα καταψυγμένα τρόφιμα
- Μόνο αυτά, που προορισμός και τόπος αναχώρησης είναι τρίτη χώρα, άσχετα αν το όχημα διέρχεται transit από κοινοτική χώρα
- Δεν καλύπτει τη μεταφορά προϊόντων καπνού (tobacco) και αλκοόλ.
- Δεν καλύπτει τα ευπαθή καθώς και υλικά που μεταφέρονται για εκθέσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, συνέδρια κ.λπ.
- "Ποιος είναι ο σκοπός ύπαρξης του CARNET TIR;"
- Διασφαλίζει την ομαλή διακίνηση των εμπορευμάτων εντός των ορίων της ΕΕ και των χωρών του ΟΟΣΑ
- Καλύπτει τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους σε περίπτωση που τα μεταφερόμενα εμπορεύματα απολεσθούν, κλαπούν κ.λπ.
- Διασφαλίζει τα συμφέροντα μεταφορέα, αποστολέα και παραλήπτη, σε περιπτώσεις κλοπής των εμπορευμάτων
- Διασφαλίζει τα συμφέροντα των κρατών απ' όπου διέρχονται τα εμπορεύματα, έστω κι αν δεν υπάρξει απώλεια ή καταστροφή των εμπορευμάτων
- "Μέχρι ποιού ποσού φθάνει η εγγυητική κάλυψη του CARNET TIR;"
- Στην ΕΕ, για διαφυγόντες δασμούς και φόρους, μέχρι 60.000 ευρώ και για τις τρίτες χώρες μέχρι 50.000 δολάρια
- Σε περίπτωση που τα εμπορεύματα κλαπούν ή απολεσθούν εντός των ορίων της ΕΕ, δεν καταβάλλονται δασμοί ή φόροι, γιατί το TIR ισχύει μόνο για τρίτες χώρες
- Είναι απεριόριστη και έχει σχέση με την αξία των μεταφερόμενων εμπορευμάτων
- Μέχρι του ποσού των 50.000 ευρώ, είτε πρόκειται για απώλεια εμπορευμάτων εντός της ΕΕ, είτε για απώλεια στο έδαφος τρίτης χώρας
- "Τι επιτυγχάνεται με τη χρησιμοποίηση του CARNET TIR;"
- Η εξασφάλιση του μεταφορέα από την καταβολή αποζημιώσεων, σε περίπτωση κλοπής ή καταστροφής των εμπορευμάτων
- Η χορήγηση αποζημίωσης στον αποστολέα των εμπορευμάτων, στην περίπτωση απώλειας ή καταστροφής
- Η διασφάλιση του οδηγού του φορτηγού από ποινικές και αστικές ευθύνες, στην περίπτωση κλοπής ή καταστροφής των εμπορευμάτων
- Διευκολύνονται οι εισαγωγές-εξαγωγές, γιατί συνήθως δεν ανοίγεται το όχημα.
- "Το κάθε δελτίο TIR, για πόσα ταξίδια ισχύει;"
- Για ένα ταξίδι, μετ' επιστροφής
- Για ένα μόνο ταξίδι
- Μπορεί να χρησιμοποιείται για ένα μήνα, άσχετα με τον αριθμό των ταξιδιών
- Για ένα ταξίδι, με επιστροφή, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα ολοκληρωθεί σε μια εβδομάδα
- "Ποιος προμηθεύεται το δελτίο TIR;"
- Ο οδηγός του φορτηγού από το ΕΒΕΑ
- Ο ιδιοκτήτης του οχήματος, από την Εθνική Τράπεζα, όπως προμηθεύεται και το δελτίο CMR
- Ο ιδιοκτήτης του οχήματος.
- Το Γραφείο Μεταφορών, για λογαριασμό του αποστολέα των εμπορευμάτων
- "Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;"
- Όχι, σε καμία περίπτωση
- Ναι, εάν ο ιδιοκτήτης του φορτηγού ή του Μεταφορικού Γραφείου ζητήσει και πάρει σχετική έγκριση από το τελωνείο εξόδου
- Ναι, αλλά σ' αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες.
- Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και τρίτες χώρες
- "Σε ποιά από τις αναφερόμενες περιπτώσεις διεθνούς μεταφοράς προς ή από τρίτες χώρες δεν εκδίδεται δελτίο TIR;"
- Στις προσωρινές εξαγωγές για τις οποίες εκδίδεται από το ΕΒΕΑ το Carnet ATA
- Στις περιπτώσεις που το μεταφορικό μέσο είναι ψυγείο TIR, που πληροί τις προδιαγραφές της συμφωνίας ATP
- Στη μεταφορά ζώντων ζώων
- Στη μεταφορά γαλακτοκομικών προϊόντων και προϊόντων που βρίσκονται σε υπερκατάψυξη
- "Σε περίπτωση κλοπής ή γενικά απώλειας των εμπορευμάτων, στις Διεθνείς Μεταφορές, ποιος θα πρέπει να καταβάλει τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους;"
- Η ασφαλιστική εταιρία, με την οποία η ΟΦΑΕ έχει σύμβαση ασφάλισης των Carnet TIR
- Η ΟΦΑΕ στην οποία ο μεταφορέας είναι μέλος και από την οποία παρέλαβε το δελτίο TIR
- Το Ελληνικό Δημόσιο, γιατί τα τελωνεία εξόδου είναι επιφορτισμένα με το σφράγισμα των οχημάτων κατά την έξοδό τους από τη χώρα, ώστε αυτά να μην παραβιαστούν
- Πρωτοφειλέτης είναι ο μεταφορέας, ο οποίος τελικά θα πρέπει να καταβάλει τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους
- "Ποια είναι η εγγυοδοτική αλυσίδα στη διαδικασία του CARNET TIR;"
- Η IRU καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί στους διαφυγόντες δασμούς και φόρους, ως εγγυοδοτικός οργανισμός, χωρίς να διεκδικεί το ποσό από τον μεταφορέα ή την ΟΦΑΕ
- Ο ιδιοκτήτης του οχήματος καταβάλλει απευθείας τους διαφυγόντες δασμούς στις αρχές της χώρας, όπου έγινε κλοπή των εμπορευμάτων
- Η IRU καταβάλει αρχικά τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους, στη συνέχεια στρέφεται κατά της ΟΦΑΕ, η οποία με τη σειρά της στρέφεται κατά της ασφαλιστικής εταιρίας και η τελευταία στρέφεται κατά του μεταφορέα
- Το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλει τους δασμούς και στη συνέχεια στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του φορτηγού και της ασφαλιστικής του εταιρίας
- "Για πόσο χρονικό διάστημα ισχύει το CARNET TIR;"
- Για 15 ημέρες από την έκδοσή του, με δυνατότητα παράτασης για άλλες 15 ημέρες
- Εάν πρόκειται για μεταφορά ευπαθών, για 10 ημέρες, και απεριόριστα για όλες τις άλλες μεταφορές εμπορευμάτων
- Για εξήντα ημέρες από την έκδοσή του, χωρίς δυνατότητα παράτασης. Αν δεν αξιοποιηθεί χάνει την αξία του
- Απεριόριστα, υπό την προϋπόθεση ότι ο κάτοχος θα κρατάει ενήμερη την ΟΦΑΕ για τη μη χρησιμοποίησή του μέσα σε δύο μήνες
- "Για πόσο χρονικό διάστημα ισχύει το CARNET TIR;"
- Για 15 ημέρες από την έκδοσή του, με δυνατότητα παράτασης για άλλες 15 ημέρες
- Εάν πρόκειται για μεταφορά ευπαθών, για 10 ημέρες, και απεριόριστα για όλες τις άλλες μεταφορές εμπορευμάτων
- Για εξήντα ημέρες από την έκδοσή του, χωρίς δυνατότητα παράτασης. Αν δεν αξιοποιηθεί χάνει την αξία του
- Απεριόριστα, υπό την προϋπόθεση ότι ο κάτοχος θα κρατάει ενήμερη την ΟΦΑΕ για τη μη χρησιμοποίησή του μέσα σε δύο μήνες
- "Εντός πόσων ημερών πρέπει να επιστραφεί στην ΟΦΑΕ το χρησιμοποιημένο δελτίο TIR;"
- Με την πρώτη ευκαιρία, και όχι σε χρονικό διάστημα πάνω από μια εβδομάδα
- Εντός 15 ημερών από την λήξη της ισχύος του, ή σε 75 ημέρες από την έκδοσή του
- Σε ένα χρόνο από την έκδοσή του
- Μπορεί να αποσταλεί με fax μόλις ολοκληρωθεί το ταξίδι
- "Πότε θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί, χωρίς πρόβλημα, η μεταφορά εμπορευμάτων με τη χρήση του δελτίου TIR;"
- Όταν το τελευταίο τελωνείο προορισμού αποστείλει ηλεκτρονικό σήμα στην IRU ότι η συγκεκριμένη μεταφορά ολοκληρώθηκε
- Μόλις ο μεταφορέας παραδώσει τα εμπορεύματα στον παραλήπτη και ο τελευταίος παραλάβει χωρίς επιφυλάξεις
- Όταν η αστυνομική αρχή του τόπου παράδοσης των εμπορευμάτων βεβαιώσει ότι η μεταφορά ολοκληρώθηκε
- Όταν ο μεταφορέας ολοκληρώσει την εκφόρτωση και παραδώσει το δελτίο TIR στις κατά τόπους αστυνομικές αρχές
- "Μέχρι πόσα δελτία TIR μπορεί να πάρει ένας μεταφορέας από την ΟΦΑΕ;"
- Μέχρι 4 δελτία ανά όχημα. Για να πάρει πέμπτο θα πρέπει να επιστρέψει το 1 κ.ο.κ.
- Δεν υπάρχει περιορισμός στη χορήγηση δελτίων TIR, εάν καταβάλλεται το σχετικό αντίτιμο
- Μέχρι 4 δελτία ανά μεταφορική εταιρία, άσχετα με τον αριθμό οχημάτων της
- Μόνο ένα δελτίο TIR, ενώ το δεύτερο θα χορηγηθεί όταν επιστραφεί το πρώτο